Monday, November 23, 2009

~ All about DIY ~


Assalamualaikum..
It's quite a long time tak update blog nieh..
Aku sungguh bz dengan preparation of the big day..
Setiap minggu, setiap hari, setiap minit dan setiap saat hanya untuk " dia "..
Dan seperti sumer maklum 5 Disember semakin hampir..
Sungguh cepat masa berlalu..
Masa begitu cemburukan aku..Huhu..
Aku cukup berpuas hati setakat ini preparation dah almost 90% complete...
Dengan perkahwinan bajet ini..
Semuanya berkait ngan DIY..Hehe...
It's normal la kan???? janji puas hati...
Jom layan my DIY.....

1) Bebola Api

Mengikut perancangan, aku nak wat 10 bijik..nk gantung kat khemah meja makan beradab..then nk gantung jgk kat bilik pengantin..tapi kerana tahap kemalasan melampau aku baru siapkan 5 bijik..haha..ok la kan..simple jerk..janji aku dpt jgk bebola idaman hati ini...



2) Tag TQ

Erm yang ini aku DIY jgk..mls r nk perabih duit beli benda alah ni..aku dah survey kat kedai RM0.15 sekeping..kalu DIY leh save cost.lgpon aku pk senang jerk...benda alah ni for sure org buang pas majlis kenduri..takde sape nk simpan wat kenangan name yg tak berapa nk glamour nieh..haha...

3) Penanda Arah

Seriesly yang ini adalah penting untuk guide para tetamu ke majlis nanti..kalo takde benda ni, silap2 pergi salah umah..hehe....aku DIY sesimple mungkin..takde gambo pengantin, takde katun2..hehe..just only have name pengantin lelaki, pengatin pompuan, date n arrow.. :)

4) Hand bouquet


Actually aku masih blur n mengong2 pasal benda alah ni..hand bouquet for sanding, aku DIY gune fresh flower jerk...dan untuk nikah aku tak pasti lagi..huhu...sebabnye aku dah terbeli bunga kat SSF..dah lama aku beli tp tak tahu nk gune untuk pe..perancangan awal nk guna untuk my hantaran..tp sbb gatal dah jatuh cinta ngan fresh flower, so terpaksa cancel kan bunga nieh..cian dia..mak suh wat hand bouquet for nikah nanti...bole pakai jgk idea tu..thanks mak..hehe..


* Bunga buangan..hehe cian mereka *

Aku suka sgt hand bouquet di bawah ini..simple but sangat sweet..akan ku cuba menjadikan bunga buangan di atas menjadi seperti di bawah..hehe...

From http://rose-nani.blogspot.com/

Ok lah setakat ini sahaja update kali ini..jumpe lagi di lain entry key..Kepada sumer brides to be yang lain, i wish good luck...cayokk2...

4 Comments:

  1. Nurulhuda|Adlie said...
    bagus bagus, semua diy, eh yang bunga tu u mmg boleh buat mcm dalam pic tu, sebab bunga dia sama, mmg almost mcm real kan.. buat tau..

    and then pomander tu must have, ada satu pun jadik, hehe..
    HAZELNUT LADY said...
    huda, thanks yea for ur support..nice knowing u..insyaallah kalo rajin, bertukar la bunga jd cam yg i nak tu..hehe..
    PenamparJepon said...
    chayok2 heee
    HAZELNUT LADY said...
    thanks bucuk......

Post a Comment