Thursday, December 24, 2009

~ Sebelum Sedang dan Sesudah ~

Assalamualaikum...

Hye..Bersua kembali...

Actually nak cerita tentang kawen lagi..hihik..

Lagi lagi kawen..

Lagi lagi kawen...

Hahaha..

Pedulik pe saya..layan je lah key..

Erm ini berkait tentang pengalaman sebelum dan sesudah majlis perkahwinan saya..Seriesly saya mengaku bahawa saya tidak mampu untuk mengendalikan majlis ini sendirian..Sungguh banyak dugaan dan rintangan yang saya hadapi..tapi itu semua tidak mematahkan semangat saya utk meneruskan perjuangan for 'my big day' itu..Seperti semua maklum, saya bersungguh2 memaksa diri belajar sendiri dan mencari pengalaman untuk men DIY semampu mungkin..Saya bkn seorang yang kreatif ( tangan bebal tak bedung mase kecik kot..haha ), tapi itu semua saya atasi juga..Saya cuba wat yang terbaik..tapi kita hanya manusia biasa..mampu merancang tapi Tuhan menentukan segalanya kan..

Sesuatu majlis kahwen tak sah kalu tak dihimpit sebarang dugaan kan..ini adalah pengalaman saya..Pengalaman ini mungkin berbeza bagi setiap individu..Saya merasainya..yang pahit dan manis harus ditelan sendiri..tapi itu semua mematangkan diri..Alhamdulillah..

Jom kita review sesamer key..Saya try meng'list' kan seberapa yang saya ingat wokeh..hehe..

-- Sebelum Majlis --
1. Seminggu sebelum nikah, saya demam..huhu..saya ingat amik cuti seminggu awal nk berehat n membuat persiapan, tapi lain plak jadi..bukan demam besa2 tau..demam teruk sampai hilang suara..saya jadi rockers ala2 suara Ella mase kenduri..haha..time nikah asik batuk2 jerk..saya malu..tp nk wat cane, takkan nk thn batuk kan? kang terkeluar plak bijik mata, langsung tak jadi nikah..haha...
Kawan2 yang datang memerli suara daku yang sedap itew..benci2..haha..makcik2 ku juga nakal2 sume..huhu..

2. Baju sanding saya siap pada hari Khamis.bayangkan perasaan saya time itew..huhu geram sangat2 ngan mak andam..tapi nk marah lebih2 kang hilang plak seri pengantin..so, sabar je yang dpt saya wat..Actually saya dah tempah baju bln 7.dah berbulan2 tempah, tp hasilnya tidak seperti yang saya mahukan..nak tak nak saya kena pkai jugak..huhu..
( Saya banyak kecewa dengan baju sanding saya...huhu )

3. Fresh Flower yang saya tempah on9 ade masalah delivery..sepatotnye sampai pada 4hb tapi 5hb pagi baru sampai..saya sungguh cuak waktu itu..nasib mak saya kata barang2 hantaran bawak mase time sanding..huhu...dan tentang menggubah hantaran menggunakan fresh flower amat mencabar kewibawaan saya..saya start menggubah seawal 6 pagi slps semayang subuh..saya dah menangis time tu sebab saya tak reti nak wat..wargghhhhh..Alhamdulillah adik saya yang konon terror menunjukkan kepakaran beliau..dan akhirnye menjadi jugak gubahan kitorang..gambar akan di upload kemudian okey..

4. Dan situasi no.3 diatas menyebabkan saya juga menggubah bunga tangan last minute.Nasib sumer bahan dah ade tinggal nk gubah jerk...walaupon tak secantik mane, tapi berkat tangan tak bedung ini, saya hasilkan 3 jambak untuk ketiga2 majlis saya...wehehehehe...Insyaallah gambar akan menyusul kemudian jugak..

5. Kumpulan marhaban yang emak saya booked 6 bulan sebelum telah meng'cancelkan' diri mereka last minute..kesian emak kena cari marhaban lain..Huhu...Nasib makcik saya tolong carikan dekat area rumah dia..Settled!..But saya sedey coz saya terpksa cancelkan Qhatam Al-Quran coz tok guru tak sihat masuk spital..takder rezeki....wargggghhhhhhh...

Itu sahaja kot yang saya ingat...kalu ade yang tertinggal i'll story later key..

--Sedang dan Sesudah Majlis--

1. Cameraman saya telah sedikit mengecilkan hati saya...huhu....nak tau nape?????? Erm dia ckp warna cadar bilik saya dah sedondon ngan baju sanding saya...wargggggggggghhhh camne saya boleh tak perasan nieh???huhu...Memang betol ckp dia pon...So untuk mengambil hati saya, dia snap jugak gambar saya atas katil saya bersama kelambu yang comey itu..hakhak...Dia ckp leh edit in black n white sahaja...huhu...Walau tak byk, but at least ade jgk memory saya bersama cadar yang mahal tahap babun mak saya beli..haha..
( Mak, cane mak leh terbeli cadar sedondon nieh??huhu....)

2. Ramai kawan2 saya yang tak dapat goodies bag...huhu....Camne adik2 saya leh terlepas pandang nieh....warghhhhhhh..As a result, berlambak2 goodies bag kat dapur..so, kepada kawan2 yang tak dapat goodies bag itu, mohon maaf bebanyak key..then pas kenduri, emak saya wat amal jariah bagi pada sedara mara n jiran2 dia....

3. Ni adalah reason yang paling saya sedey...pomander balls yang saya buat, saya terlupa nk gantungkan...(betulke ayat nieh????haha) Seriesly saya sangat sedey..sampai tak tido mlm saya buat..bersungguh2 men'DIY'...tapi saya boleh terlupe tentang bebola comeyku itew...huhu..pas kenduri, saya sedekah kat sepupu2 saya..dorang dah tempah awal2..hehe...takpe r saya redha...takde rezeki nk gantung bebola api itu... :(((

4. Sehari lepas kami kawen, En.Hubby demam plak..huhu...waktu ini saya memang amat takut coz badan hubby panas sangat...tido sampai meracau dah macam pak dukun..hahahaa..tapi saya bahagia...sebabnye saya dapat menjalankan tugas untuk menjaga hubby..bagi mkn ubat, mengelap badan beliau, menyuap makan segala lah...Alhamdulillah berkat kasih sayang isteri dia ini (Poyos tol minah nieh hehe...) akhirnye hubby saya sihat sesihatnyer.. :p

Hurm itu sahaja yang saya dapat kongsikan bersama...Pengalaman mengajar erti kedewasaan..( Walaupon hakikatnya saya dah cukup dewasa, tp perangai still cam budak2..haha )..
Selain itu, pengalaman ini banyak mengajar saya erti sabar dalam menangani segala masalah yang timbul... Kepada yang lain, semoga yang baik itu jadikanlah sebagai teladan, dan yang kurang baik itu korang pk lah sendiri...hehe...

Opps sebelum terlupa, saya just nk mengingatkan supaya berhati2 ketika membuat belian secara on9..bukan semua belian secara on9 itu menepati citarasa kita..bak kata pepatah " indah khabar dari rupa "..wokeh???

* My official wedding pix belom siap lagi.. i'll upload some more once saya dah dapat softcopy from en.photographer nanti...



4 Comments:

  1. surie wan said...
    wah! tahniah2 dari sy jugak.... hehe next year leh la sesama kita ucap happy anniversary sesama plak...( berangan sungguh)... sy pon byk dugaan gak b4 n after.... baju nikah sy siap jumaat.. lagi cuak....
    PenamparJepon said...
    smua tu dugaan..alhamdulillah smuanya lancar tanpa ada sebarang kesulitan..kalo benda yg baek dibuat dgn niat yg ikhlas insya-allah akan dipermudahkan jalannya..yg penting kehidupan rumahtangga ni ada pasang-surutnya..yg penting...KERJASAMA suami isteri.lebehkan menyemai kaseh syg,perasaan cinta 1 sama laen..buat ISTERIku..trima kasih krn menjaga kesemua keperluan abang.sesungguhnya abang cukup2 bahagia bila kita sudah hidup bersama (^_^) I LOVE YOU SO MUCH!
    Nurulhuda|Adlie said...
    haza, u ni kan.. sambil2 bengang u tu pun boleh wat lawak, asik ketawa je i sambil duk kata kesian haza, kesian haza.. hehe..

    byk juga benda yg tak jadi, risaunya i jugak, tp ape yg penting, dah selamat kawin, dah selamat pun merasa camne laki demam ek.. hehe.. meracau lak tu, haza haza u ni mmg sungguh la kelakar..

    anyway, jangan stop update pasal wedding, habis kan semua, tau? i nak tgk u.. :)
    HAZELNUT LADY said...
    Schikong : Anyway tahniah jgk untuk awak berdua..kita nyer majlis jatuh pada ari yg sama..hehe..i heart your wedding pix..sweet sgt...its normal la kan byk dugaan sblm majlis kawen..i beleive sumer pengantin merasainya..rite?

    Penamparjepon : Hye my dear..sudah tanggungjawab daku untuk menjaga setiap keperluan mu..hehe...btw thanks for loving me.. i love u too..

    Nurulhuda : Huda, actually i suka sgt sumer komen2 u..hehe..seakan kata2 drpd seorang teman yang sgt close ngan i..thnks huda

    yup byk sungguh dugaan sebelum ini..saya belajar untuk menangani semuanya..Alhamdulillah majlis berlangsung dengan lancar...i ingat kata seorang my bestie , dia ckp " walau byk mane pon dugaan nanti, senyum je key..insyaallah everything will be good.." And now, i beleive her words...hehe..Huda, SENYUM!!!!!..Hehe..

    Insyaallah i akan update lagi untuk u key..update sampai tahap u rasa nk muntah baca nanti..hehe..ok huda?

Post a Comment