Monday, September 7, 2009

~ Menyusahkan Hidop Betol ~

~ Assalamualaikum..

~ First of all... pls don't get me wrong key..ini tiada kena mengena dgn hidop sesape samaada yg masih hidup mahupun yg sudah mati..

~ Let's begin the story..Last Saturday i went shopping with makcik Siedah..kitorg lepak n pusing satu jalan TAR sampai nk tercabut kepala lutut..letih bangat..ramai nyer manusia cam ikan sardin..sesungguhnya aku sungguh tak suka keadaan yg begitu......tak selesa...sungguh menyesakkan..dan plg aku tak suka!!!!! SAKIT PALE !!!!! kalo penyakit ini sudah dtg..aku akan bertukar menjadi mayat hidop..seriesly wa ckp..SAKIT BABE !!!!!!!!!!!!! Huhu...

~ Then my sis call dia ckp dia otw nk pi KL ngan mak n tunang dia sekali..My mom kata nk pg Jakel beli kain untuk baju wedding aku nanti..nk sedondon kata dia..Cantik lew..Cantik mmg cantik..duitnyer pon cantik jgk...hoho kopak aku...nasib baik tak jadi beli coz my mom kata takder yg berkenan... so jalan punyer jalan...pusing punyer pusing..finally my mom kata " kita beli baju raya la dulu...mak dah penat ". Wargghhhhhhhhh nape la mak tak ckp awal2.. tgl separoh nyawa dah nieh..huhu..

~ Kitorg pon singgah r kat Umang-Umang..tengah melilau mata then...

My mom : Tahun ni kita wat baju shifon nak??? mak teringin nk tgk kita pkai shifon anak beranak..

Aku : Hah shifon????? tak nk ar...susah nk potong nanti..

My mom : Ala sekali sekala untuk raya..ape slhnyer..

Aku : Hah ye la mak...ikot jela..huhu..( dah mls nk lyn sbnrnye)

~ Hah kalo korg nk tau kerana kain shifon ni la aku naik hangin tau...betol2 nyusahkan hidop aku...huhu...Erm pg Ahad aku bgn awal..tgh sibok aku dok termenung tgk mak aku potong baju dia yg beli smlm, dia ckp " Aik tak kan tgk jerk..potong baju sendiri...bagai nk mampos mak potong dekat 2 jam dah...hahahahahahah aku gelak jerk..dalam hati " padan muka sape suh nk sgt "..jahat punye anak..wahahahhaha...

~ Pas cuci muka dan segala, aku pon capai kain semalam..aku tgk kain ni cantik...kalo aku pkai ni lagi cantik....wargghhhhh tak thn..masuk bakul angkat sendiri...hehe.. Aku pon memulakan operasi memotong baju...tak sampai lima minit aku dah mula membebel...lima minit kemudian aku rasa nk nangis...warghhhhhh sungguh bodoh kain shifon ni..licin cam belut..bila aku tarik sini...sane pon ikot tertarik...tarik yg sane plk...yg sinon tertarik semula...aku dah hangin dah...pnsnyer hati....mulut tak yah ckp ar...tak henti2 mencarot...wehehehehe nasib " datang bintang"..kalo tak dah kurang pahala pose aku...

~ Nak dijadikan cerita...pas aku elok2 dah ukur...tgl nk potong je ni.. wah2 tetiba ade 2 ekor makhluk comey berlari atas kain tu bergurau punya pasal...warghhhhhhhhh naik darah aku tetiba..mangkok punyer kucing..leh plk dia nk main kat kain tu..aku mmg mencarut dah time tuh..rasa nk pukul je..tapi disebabkan kecomelan korg yg terlampau..aku tak jadi nk pukul korg...huhuhuhu...Then kain tersebut siap dipotong slm 2.5 jam..lama kan???? bodoh punyer kain..tak hingin dah pasni...pasni li siap jerk..mhl pon mhl le..janji tak sakit hati...

~ Kpd adik2 aku yang lain...selamat memotong kain yg bodoh itu aku ucapkan..teruji ke tak kesabaran korang...wehehehe...

~ FYI..my mom adalah tukang jahit..so kitorg dpt baju free tiap2 thn..hehe..itu sahaja kali ini..byeeeee...

* baju aku dah siap dipotong..tunggu mak jahit jerk..hrp2 cantik bila dh siap nanti...

* Makcik Sied : Simpan rahsia kita tau..bia pch di mulut jgn pch di perot..wahahahha..

3 Comments:

  1. PenamparJepon said...
    ala2..siannya dia potong kain sendiri.takpela janji siap jgn tak siap lak.kain baju warna apa?nk buat fesyen per baju tu?apa yg pecah prot jgn pecah mulot nih??haaaa...mesti ada komplot besor dgn macik sid nih..tp takper..brita panas yg ari sabtu tu dlm ingatan..hahaha..sonok eh shoping..abg gak lum shoping raya huhu
    HAZELNUT LADY said...
    weheehehehe...rahsia kami berdua ne leh gitau...nanti dpt gaji ni kita pi shoping erk...miss u...
    PenamparJepon said...
    emm..ok..nant kita pi shopg sama yer..miss u 2

Post a Comment