Thursday, January 7, 2010

Hantaran Part 1

Assalamualaikum W.B.T

Kebosanan melanda diriku..Huhu..Owh tatau nk watpe.So teringat nk update pasal hantaran..
Dah agak basi baru nk update kan..hikhik..Erm malu nk update sebenarnye coz hantaran yang simple giler..Hoho..Tapi bila pk balik, air tangan sendiri..watpe nk malu kan..Itu lagi beerti..

Bercerita mengenai hantaran dari pihak saya, saya dan adik yang menggubah sendiri..Seperti di entry sebelum ini, saya yang cengeng ini mengangis seperti budak kecik kerana tak ade idea nk menggubah..wargghhhhh...Seriously saya cakap menggubah bunga hidup perlukan kepakaran jugak..Mula2 ingat nak main cucuk2 jerk..tp bukan mudah sebenarnya..Nasib ada adik yang menolong..Hampir 2 jam setengah menggubah maka terhasil lah Gubahan versi
" Hantam Keromo" saya..
( ^ _ ^ )

Ini adalah hasil gubahan dari pihak saya..Dari pihak saya sebanyak 9 dulang...Let's check it out...


- Hantaran bersepah angkara En.Photog -

Mari kita close up sikit...

- Kasut -


- Alba Watch jerk ; ) -

- Baju Kemeja -

- Songkok + Sejadah -

- Ferrero Rocher -


- Wallet + Belt set -


- Bag ( Dunno to explain this bag.. ) -

- Secret Recipe Cake -

Dah habis layan gambo dah ??? ..Hehe simple kan ??? Erm ade satu item saya tak dapat nk upload..Gambar perfume set takde sape2 plak yang snap.. Puas dah saya kelebek kamera adik saya..Hehe tak jumpe...Gubahan untuk perfume tu saya wat sejibik cam alba watch tu...takde beza key...

Tetiba rajin plak mood nieh nk eloberate pasal hantaran2 nieh..Hehe..Saya menggubah menggunakan fresh flower yang saya order secara on9 from Cameron Highland..Saya order 2 color ( White rose and Peach Rose ).. Tapi saya lebihkan kaler putih supaya tak tenggelam dengan lapik dulang yang dah kaler peach itew..Ok la kot kan??? Saya dapat info pasal fresh flower ni pon dari seorang blogger jugak...Kalo nk tahu lebih lanjut, sila layari blog ini ..

Saya memang takde idea nk gubah sebenarnya...main cucuk2 dan itulah hasilnya.. Barang2 hantaran saya just letak atas dulang..heheh..then letak bunga2 tadi..pastu saya cucuk kan dengan manik2 kaler peach..supaya nmpak sikit keserian roses putih itu..Mak saya cakap itu hantaran orang kedek..hahaha..Saya pedulik pe..heheh...

Untuk gubahan jam dan perfume tu, saya cilok mak saya punyer mangkuk kecik kesayangan beliau..mula2 dia tak bg pnjam jugak...dah habis merayu baru dia bagi..( desperate sungguh time itew..hehe ).. Untuk gubahan Coklat, saya beli bekas dua tingkat tu kat kedai DUA RINGGIT.. Harga dia RM10 only..Jimat tak jimat saya nieh..wehehehehe memang kedek...

Actually barang2 hantaran saya dah start beli 6 bulan sebelum majlis..Tak terasa sangat duit keluar kan..Kalo beli segedebuk camtu terasa sangat poket bocor..heheh..Nak jadi cerita, mula2 saya dah plan nk bagi cupcakes instead of kek sebijik camtu..becoz saya suke sgt cupcakes..chumel bangat..tapi takde rezeki kan..saya cancel order last minute coz makcik tu up kan price saat2 akhir..mane leh camtu..Kerana tahap kegeraman dah naik time tu, maka dengan berat hati saya mengambil keputusan untuk cancel order tu..baru fair..hakhak...( Mengong tol minah nieh...) Dan saya gantikan dengan Secret Recipe kek itew..Adik2 saya yg pergi beli..Saya berserah jerk coz bapak saya tak bagi pergi..Lagi sehari sebelom majlis tak leh kua umah....wargggggghhh..kesian kan??? Kerana kelam kabut punya pasal, saya tak sempat pon nk tengok rupe kek tu..( Malang sungguh..huhu...)

Erm begitu lah ceritanya mengenai hantaran versi hentam kromo saya..heheh..Memang takleh dijadikan sumber idea kepada brides to be yang ade kat luar sana..haha...Erm takpe janji dah setel sumernye..Saya percaya selagi ade kemahuan di situ ade kejayaan..betul tak??? Dan saya sangat2 berpuas hati walaupon tak semuanya sempurna seperti yang dirancang..Benar lah kata pepatah " nobody's perfect in dis world "..Yeayyyyyy

Jumpe sekali lagi di lain entry key..bye2..


8 Comments:

  1. Nurulhuda|Adlie said...
    haza, cantik tu, simple je, kalau pro photographer amik lagi lawa, :) bunga tu haza letak span basah la ek?

    i pun mmg nak buat fresh flower, kali ni nak buat sendiri, cuma tatau konsep lg, tak sure sebenarnya, hehe.. adalah beberapa idea.. tgk camne dulu.. :)

    nanti haza ajar ek..
    PenamparJepon said...
    hantaran biar simple tp bermakna...mcm yg SAYANG buat..it's nice..coz u made for our special day..LOVE YOU SAYANG!
    HAZELNUT LADY said...
    Nurulhuda : thanks Huda.Simple jer kan hantaran i..heheh..Yup kena letak span basah.kalo tak bunga tu cepat layu..Nanti i'll update pasal tu key..

    Insyaallah i'll let u know pe2 info yg berguna untuk u..Air tangan itew sendiri lebih bermakna..Cayok2 Huda..

    Penamparjepon : Yup..simple but sweet..Itu seharusnyer..hikhik..dah beratus bis kat bunga tu..Alhamdulilllah menjadi jgk akhirnyer...
    cintaleaixora said...
    hantaran angah wt sndr...?? uh sgt nice n cantik....
    suke yg coklat tu... cantek ;)
    kretip jgk angah nie ea..? hehe
    PenamparJepon said...
    yap...hasil dr hati yg ikhlas..
    HAZELNUT LADY said...
    Cintaleaixora : Yup adik..Angah wat sendiri..Tak kreatif pon..tp kena paksa kan diri jugak wat sendiri..Hehe..Btw thnks for ur comments..Muaahhhhhh

    Penamparjepon : Hehe..Tahu takpe..It comes from a true heart..
    Pya said...
    nnt ajar ye gubah fresh flowers gune span basah. hehe..
    HAZELNUT LADY said...
    Insyaallah..My sis nk kawen this February..Dia pon plan nk gune fresh flower untuk hantaran dia..nanti i ajar k kalo ade rezeki..Thanks again Opiya...

Post a Comment