Saturday, August 14, 2010

* Salam Ramadhan *

Salam Ramadhan buat seluruh umat Islam di dunia especially yang kepada yang sudi menjengah blog bersawang ini..
First of all...Assalamualaikum...hehe..main terjah je tak baik kan..;-)
Hurm nak mula daripada mana pun saya tak tahu ni..Banyak benda nak cerita tapi.....
M.A.L.A.S :)
Haip nak kena rotan ni..huhu..

Bercerita mengenai puasa, ini kali pertama saya menyambut Ramadhan bersama suami tercinta..Excited gila2..nak berbuka puasa sama2..nak baju raya kaler sama...nak sahur sama2..semua sama2 la..hehe..
Paling penat ini lah kali pertama saya kena mengajar di bulan puasa..Ya Allah, sungguh2 menguji kesabaran saya sebagai seorang pendidik..Huhu...Saya sangat penat melayan karenah student2..Bila mengajar faham sokmo, bila buat latihan mula lah ade yang buat muka seposen..Hish geram je..Nasiblah dorang dapat lecturer tak garang macam saya ni..Haha..(masuk bakul angkat sendiri nampak....kui2)

Hari pertama puasa, saya betul2 down..kelas penuh 6 jam..fuhh penat giler..paling penat waktu kelas tengahari..mata masing2 kuyu je..mata student kuyu takpe..tapi kalau mata lecturer yang kuyu, hah habislah..Hahaha..Tapi perjuangan harus diteruskan..Jangan jadikan puasa sebagai satu alasan...( Ayat selalu pujuk student2..hehe)..Kalian pun mesti ingat jangan jadikan puasa sebagai satu alasan ye..Semoga kita semua mendapat keberkatan di bulan yang mulia ini..
Amin...
Ok lah, rasanya cukup setakat ini dulu..Otak dah tepu, tak keluar idea dah..hehe..ade kesempatan, saya bercerita lagi..

"jaga diri hiasi peribadi"
Salam Ramadhan dari saya buat semua...

3 Comments:

  1. surie wan said...
    selamat berpuasa..lama tak blogging ye.... sy tahun ni sorang2 lagi... duduk berjauhan... huhu
    HAZELNUT LADY said...
    Hi Schikong..slmt perpuasa juga..erm tu la busy sangat2 sampai takde masa nak jenguk blog sendiri.. btw jangan sedey2 yea..smile always :)
    zaf-neza said...
    camat puase gak haza..
    rajin2kan diri masak utk suami yea..tak kira masa buka n masa sahur..hehe..sama2 la kita yea..=)

Post a Comment