Monday, August 3, 2009

~ Patotla Sate Mahal ~

Assalamualaikum..

~ Hye sumer..lame tak update blog ni..bz lor..hehe..

~ Entry kali ni agak lain sikit dari yg selalu..takde pasal kawen2..saje ck cari kelainan..

~ Kpd sumer peminat sate ade jwpn tak nape hrga sate mhl sgt..kdg2 tu hrga mhl tapi rase cam hampeh jerk..eh betul ke??? hehe entah aku bkn peminat sate pon..tu pendapat aku jerk..

~ Gini citernyer..Erm last saturday mak ajak pi picnic..dia kata lame sgt tak mkn angin..( mkn angin kenyang kot ahaks )..dekat je pon ngan umah..picnic kat Sg.Pinang otw jalan nk pi Genting..umah aku dkt jerk ngan Genting kalo sumer nk tau..

~ Pastu Alang ckp nk wat sate BBQ...aku cam kurg setuju jerk..yela sbb aku tak minat sate..tak minat sesangat..tapi adik2 yg lain agree plk..sblm2 ni kitorg selalu bwk nasik jerk..

~ Tapi yg lawaknyer sape mangsa beli ayam..trett trett..ABAH lew..hehe..masing2 kedek nk kua duit..Abah jgk yg jadi mangsa tnpa rela..hikhik..pastu operasi siat menyiat pon mula dijalankan oleh Alang..Aku jadik tukang tengok jerk..wahahahaha..bengkek je Alang ngan aku..hihi..pastu dia jgk yg perap..ntah ape bhn yg dia ltk pon aku tak tau..tukang tgk pon namenyer kan..ngeh ngeh..

~ Then pas Zohor kitorg gerak..singgah kedai jap li sosej n kopok2..duit aku plk kopak..pastu Angah li arang n pelita ayam..korg tau ape benda tu??? pada yg suka masuk hutan for sure kenal benda alah ni..aku tak reti nk explain..wat phm je la erk..

~Lebih kurg kol 2 kitorg sampai destinasi..wahhhh cantik tol pemandangan kat sana..sonot sgt sbb tak ramai sgt org..pelagi conquer r sumer..hihi..

~ Ini antara pemandangan yg sempat aku snap..







~ Sementara aku sibuk jadi photographer, Alang n Angah sibuk menghidupkan api..merah padam muka dorg aku nengok..bagai nk mampos hidupkan api...berair mata, hidung segala..wahaha...hah tu r nk sgt wat BBQ..Padan muka!!!!! jahatnyer aku kan..pas tgk api tak hidup2 jgk..aku pon tlg r sambung kije menghidupkan api..perghhh dah gune pelita ayam pon tak mau2 hidop jgk..berkat usaha yg bersungguh nyala jgk api akhirnyer..poyos je ayat..hehehe..


~ Kat bawah ni muka2 yg bertangungjawab untuk misi pd hari tersebut..dan jugak aktiviti yg berlangsung..



++ Muka Alang menyedut asap..teruknyer...hikhik.. ++



++ Menggoreng sosej ++

++ Pembakar sate yg control macho ++



++ Meng 'BBQ ' Sate ++

~ Yang terkeluar pasal isu hrga sate mhl ni sbnrnyer bermula dr mulut Alang..dia kata " Erm patot r org jual sate mahal doe..mane tak nyer cam nk mati sedut asap..nk menghidopkan api satu hal...pastu sambil mengipas sate time tu jgk menyedut asap..berair segala..tak sesema jadi sesema terus..berair mata..merah cam baru nangis..hehe..cane r kalo jual sate..seminggu jual sate terus masuk spital...saspek asma... betol tak???hahahaha...kelakar mmg kelakar..


~ Akhirnye sate kitorg masak jgk..ni la hasil untuk hari tu..kenyang r jgk..tapi yg best nye sate Alang ni mmg sedap..lain r dr yg lain..aku suke plak..( ^ - ^ )



++ Menarik tak??? ++

~ Lps habis melantak pelagi kitorg berendam r sampai lebam..best r air sejuk bangat..sonoooooooot sgt..dlm kol 5 kitorg pon berangkat balik..happy sesangat..

~ Last but not least....aku nk masuk jugak..hehe...



++ Tukang Tengok ++


4 Comments:

  1. cintaleaixora said...
    waahhh.. bestnye picnic.. en tunang xikot??hehe
    PenamparJepon said...
    hoooo...pi piknik..mesti tak ajak..huhu sedihnya..pasni nk pi piknik sorang2 lak lar..bw kfc jer mkn sorang2, mandi pun sorang2..kalo mati pun sorang2 gak..huuwaaaa!!!
    HAZELNUT LADY said...
    Hoho cedey jer bunyi...hehe..ala dia yg jual mhl..org ajak tak nk..
    PenamparJepon said...
    ajak last minit..camana nak ejas jadual..huhu..kalo dkt leh lar gak..ni jauh kat ULU sana..emm yer la leen..En. Tunang tak diikot bersama..sll jer ditinggalkan..huhuhu..sedihnyer..pasni nk pi piknik sorang2 lar..huhu

Post a Comment